donderdag 3 juli 2014

Doelgroeponderzoek

Ik wist al snel wie mijn doelgroep zou zijn en dat is 65 plussers in zorginstellingen of woonzorghuizen. Om een beter beeld te krijgen over deze groep, heb ik deskresearch moeten verrichten waaruit gelijk een gebruikersprofiel naar voren kwam.

Als resultaat kwam al gauw naar voren dat deze mensen te weinig bewegen waardoor dit  lichamelijke aandoeningen veroorzaakt. Daarnaast voelt een bepaald percentage van deze groep zich eenzaam in een zorginstelling/woonzorghuis. Door dit tegen te gaan wil ik de doelgroep gebruik laten maken van fietsen, waardoor zij in beweging blijven want dat is gezond en dat kunnen zij doen met een familielid of iemand anders van een zorginstelling om de eenzaamheid tegen te gaan. Omdat de 65 plussers in zorginstellingen wonen, hebben zij vaak geen fiets waardoor ik een huurfietssysteem wil creĆ«ren waar zij gebruik van kunnen maken om lekker te fietsen en wat beweging te krijgen.

Bronnen:



Geen opmerkingen:

Een reactie posten