dinsdag 8 juli 2014

Mijn gekozen touchpoint

Ik heb gekozen voor een straatterminal omdat ik het dan naast de zorginstelling kan plaatsen en het een stuk makkelijker is in gebruik voor 65 plussers in vergelijking tot een website of een mobiele app.


De straatterminal moet aan de volgende eisen voldoen:
  • Gebruiksvriendelijk
  • Duidelijk
  • Meerdere betaalmogelijkheden
  • Genoeg fietsen
  • Verschillende taalopties 

Dit zijn de functionaliteiten van de straatterminal:
  • Je kan een chipkaart kopen 
  • Je kan kiezen uit een dag, maand of jaarkaart
  • Informatie over het aantal fietsen die nog beschikbaar zijn
  • Informatie over hoe je een fiets moet pakken en weer terugzetten
  • Een nieuwe code verzinnen als je je bon kwijt bent met de code erop
  • Verschillende betaalmogelijkheden
  • Locatie, tijd en datum weergeven
De gebruiker loopt naar buiten uit het Emmahuis en vlak daarnaast staat er een fietsstalling met een straatterminal om een kaart te kopen voor een huurfiets. De gebruiker raakt de touchscreen aan en ziet verschillende opties. 
De gebruiker klikt op chipkaart en kan kiezen tussen een dag, maand of jaarkaart en de datum van ingang. Daarna wordt de betaalmethode gekozen en na het betalen moet de gebruiker een zelfverzonnen 4-cijferige code invoeren om hiermee een fiets te kunnen huren. Nadat de gebruiker een kaart heeft, loopt hij/zij naar de fietsstalling en checked in met de chipkaart, voert de zelfverzonnen 4-cijferige code in en kan dan fietsen op een elektrische huurfiets.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten