Welk deelonderzoek ga je doen
Huurfietssysteem
en de bedrijven die actief zijn in deze markt
Om een product van dit systeem te kunnen maken
moet ik allereerst weten hoe dit werkt en wat voor methodes er toegepast zijn.
Door naar de concurrent te kijken, kan ik mij
een beter beeld vormen van dit systeem en onderzoeken hoe hun dit systeem
toepassen qua locatie en betaalmethode. Zo kan ik proberen iets anders te doen
dan de concurrent.
Doelgroep
Door te kijken naar wat voor probleem ik wil
oplossen, kan ik de doelgroep bepalen.
Locatie
Als de doelgroep bepaald is, kan ik kijken op welke locaties ik dit systeem kan toepassen. Ook wil ik kijken of de concurrent al actief bezig is op de locatie waar ik het eventueel wil lanceren.
Als de doelgroep bepaald is, kan ik kijken op welke locaties ik dit systeem kan toepassen. Ook wil ik kijken of de concurrent al actief bezig is op de locatie waar ik het eventueel wil lanceren.
Methodiek
Deskresearch
Dit doe ik als eerste om concrete info te
verzamelen zodat ik een beeld kan vormen (een begin heb) en dit verder kan
uitwerken.
Mindmap
Dit kan ik toepassen op de info die ik eerder
heb verzameld tijdens de deskresearch, zo kan ik op meerdere ideeën komen en
eventueel kom ik toevalstreffers tegen die ik kan uitwerken.
Gebruikersprofiel
Dit komt voort uit de mindmap waarbij ik
meerdere ideeën heb dat ik tot één goed werkend idee kan vormen en daar een
specifieke doelgroep voor kan bedenken.
Door deze researchmethode stapsgewijs in deze
volgorde te volgen kan ik uitkomen op een concreet en doelgericht concept dat ik kan uitwerken en toepassen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten