zaterdag 21 juni 2014

Onderzoeksplan

Welk deelonderzoek ga je doen

Huurfietssysteem en de bedrijven die actief zijn in deze markt
Om een product van dit systeem te kunnen maken moet ik allereerst weten hoe dit werkt en wat voor methodes er toegepast zijn.
Door naar de concurrent te kijken, kan ik mij een beter beeld vormen van dit systeem en onderzoeken hoe hun dit systeem toepassen qua locatie en betaalmethode. Zo kan ik proberen iets anders te doen dan de concurrent.

Doelgroep
Door te kijken naar wat voor probleem ik wil oplossen, kan ik de doelgroep bepalen.

Locatie
Als de doelgroep bepaald is, kan ik kijken op welke locaties ik dit systeem kan toepassen. Ook wil ik kijken of de concurrent al actief bezig is op de locatie waar ik het eventueel wil lanceren.



Methodiek

Deskresearch
Dit doe ik als eerste om concrete info te verzamelen zodat ik een beeld kan vormen (een begin heb) en dit verder kan uitwerken.

Mindmap
Dit kan ik toepassen op de info die ik eerder heb verzameld tijdens de deskresearch, zo kan ik op meerdere ideeën komen en eventueel kom ik toevalstreffers tegen die ik kan uitwerken.

Gebruikersprofiel
Dit komt voort uit de mindmap waarbij ik meerdere ideeën heb dat ik tot één goed werkend idee kan vormen en daar een specifieke doelgroep voor kan bedenken.


Door deze researchmethode stapsgewijs in deze volgorde te volgen kan ik uitkomen op een concreet en doelgericht concept  dat ik kan uitwerken en toepassen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten